Μπορεί οι περισσότεροι από τους εφοπλιστές να χτίζουν καράβια ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια σε ναυπηγεία της Ασίας, εντούτοις δεν είναι λίγοι κι εκείνοι που έχουν στραφεί σε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Και ξέρετε γιατί;
Διότι η συγκεκριμένη αγορά ανεβαίνει πολύ και κάποιοι θέλουν να την εκμεταλευτούν, όσο περισσοτερο μπορούν. Από τους πρώτους που μπήκε στην αγορά καραβιών μεραφοράς φυσικού αερίου ήταν πρίν από αρκετά χρόνια ο Νίκος και ο Χάρης Βαφειάς. Σήμερα ο κύκλος φαίνεται να μεγαλώνει καθώς εντάχθηκαν σε αυτόν οι εφοπλιστές Αγγελικούσης, Προκοπίου, και Λιβανός που ρίχνουν 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για νέα καράβια. Δεδομένης της περιόδου που διανύουμε το ποσό ακούγεται εξωπραγματικό. Ωστόσο δεν είναι καθώς ναυτιλιακοί κύκλοι υποστυηρίζουν πώς τα έσοδα των LNG Carriers αναμένεται να αυξηθούν στις εβδομήντα χιλιάδες δολάρια ημερησίως. Εϊναι πολλά τα λεφτά…και η επένδυση θα φέρει το ελληνικό εφιοπλιστικό λόμπι και πάλι στην πρώτη θέση του παγκόσμιου χάρτη της ναυτιλίας…την ίδια στιγμή πρωταθλητές για το πρώτο πεντάμηνο του 2011 αναδεικνύονται οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων έχοντας επενδύσει 1,9 δισ. για την αγορά 67 πλοίων σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking.
Παρά την στασιμότητα που παρατηρείται σε παγκόσμιο επίπεδο οι Έλληνες εφοπλιστές κινήθηκαν επενδυτικά και στο πρώτο πεντάμηνο του 2011, άλλαξαν χέρια συνολικά 451 πλοία, εκ των οποίων 67 απέκτησαν οι Έλληνες εφοπλιστές, 57 οι Κινέζοι και στην τρίτη θέση βρίσκονται τα αμερικάνικα συμφέροντα με 21 πλοία. Συνολικά επενδύθηκαν 8,4 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές, ενώ 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια επένδυσαν Δανοί εφοπλιστές και 793 εκατομμύρια δολάρια Κινέζοι. Τα ελληνικά συμφέροντα απέκτησαν 29 πλοία ξηρού χύδην φορτίου, 19 δεξαμενόπλοια και 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι Κινέζοι ανταγωνιστές απέκτησαν 47 πλοία χύδην ξηρού φορτίου, τέσσερα δεξαμενόπλοια και τρία containerships και τρία πλοία ψυγεία. Και όλα αυτά χωρίς επίσημο Υπουργείο Ναυτιλίας στην χώρα μας ! Τελικά τι δεν κάνουμε καλά εδώ στην Ελλάδα;