Ελληνική υπόθεση αποτελούν τα μεγάλα συμβόλαια της νοτιοκορεάτικης ναυπηγικής βιομηχανίας καθώς την στιγμή αυτή κατασκευάζονται ή πρόκειται να κατασκευαστούν 31 ποντοπόρα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή liquefied natural gas carriers (LNGC). Τα δεξαμενόπλοια αυτά, των οποίων η αξία του καθενός εξ’ αυτών, σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, ανέρχεται στα 205 εκατομμύρια δολάρια, αποτελούν τον πιο καυτό κλάδο των ναυλαγορών καθώς η μεγάλη ζήτηση για φυσικό αέριο και ο μικρός αριθμός του παγκόσμιου στόλου συντηρούν τα επίπεδα των ημερήσιων ναύλων κοντά στα 150.000 δολάρια. Με 31 πλοία υπό παραγγελία, η συνολική επένδυση των 4 Ελλήνων εφοπλιστών που έχουν εξασφαλίσει θέσεις στα ναυπηγεία ανέρχεται σε 6,355 δισ. δολάρια. Τα 31 πλοία LNGC που έχουν παραγγελθεί στην Νότιο Κορέα ανήκουν στους Έλληνες εφοπλιστές Γιάννη Αγγελικούση, Γιώργο Προκοπίου, Πίτερ Λιβανό, και κ. Μαρτίνο. Συγκεκριμένα η Maran Gas του Γ. Αγγελικούση έχει 6 υπό ναυπήγηση στην Daewoo και 4 στην Hyundai Samco, ενώ ενεργοποιεί σύμφωνα με πληροφορίες τις option που διαθέτει για ένα ακόμα. H DynaGas του Γ. Προκοπίου έχει 7 υπό ναυπήγηση στην Hyundai Heavy και η Thenamaris του Κ. Μαρτίνου 3 στην Samsung Heavy. Τέλος η GasLog του Π. Λιβανού έχει βάλει παραγγελίες για 8, επίσης στην Samsung Heavy.
Πηγή:capital