Περισσότερα από 4 καράβια κάθε εργάσιμη ημέρα πωλούνται για παλιοσίδερα μέχρι στιγμής το 2012 στα διαλυτήρια της Άπω Ανατολής. Πολλά από αυτά είναι ελληνικά, καθώς οι εφοπλιστές προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς στην ανανέωση του στόλου τους και στην απομάκρυνση παλαιότερου τονάζ, του οποίου η αξία βρίσκεται σε παρόμοια ή οριακά υψηλότερα επίπεδα με το μέταλλο που είναι κατασκευασμένα τα καράβια. Και αυτό τόσο διότι η δυσμενής συγκυρία στις ναυλαγορές σημαίνει ότι πολλά από αυτά για να λειτουργήσουν πρέπει να επιδοτούνται από τους ιδιοκτήτες τους, όσο και επειδή υπάρχουν πλέον σημαντικές ευκαιρίες στην δευτερογενή αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από την αρχή του έτους έως τα τέλη Απριλίου είχαν συνολικά πουληθεί έναντι μετρητών για παλιοσίδερα 397 ποντοπόρα πλοία Ελλήνων και ξένων εφοπλιστών συνολικής μεταφορικής δυναμικότητας 19,64 εκατομμυρίων τόνων (dwt), σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο EBM Shipbroking.
Έτσι, για παράδειγμα, ο όμιλος Τσάκου έλαβε σύμφωνα με πληροφορίες μετρητά ύψους 11,4 εκατομμυρίων δολαρίων για το ναυπήγησης του 1987 στην Νότιο Κορέα φορτηγό χωρητικότητας 188 χιλιάδων τόνων (capesize) «Sydney». Αυτού του τύπου τα φορτηγά στις σημερινές ναυλαγορές, όταν δεν διαθέτουν μακροχρόνιο ναυλοσύμφωνο, δουλεύουν με ζημία. Τόσο ο Πέτρος Γ. Λιβανός και ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος όσο και η Αγγελική Φράγκου, ο Νίκος Τσάκος και ο Αριστείδης Πίττας μιλούν για ύπαρξη ελκυστικών τιμών ή και ιστορικών χαμηλών στις αξίες των πλοίων που βγαίνουν προς πώληση.
Πηγή:www.capital.gr