ZOYM στη συλλογή Έργων Τέχνης του προέδρου του ΣΕΒ

Η αρχή έγινε μόλις πριν από έξι μήνες με τον μαικήνα Δάκη Ιωάννου στο Μουσείο της Νέας Υόρκης και από τότε μέχρι και σήμερα πολλοί επιχειρηματίες και εφοπλιστές αποφάσισαν να βγάλουν από τις προθήκες στις κατοικίες τους έργα εκατομμυρίων και να τα εκθέσουν μπροστά στο ευρύ κοινό. Ανάμεσα σε αυτούς γνωστός εφοπλιστής των βορείων προαστίων αλλά και ο επιχειρηματίας Δημήτρης Δασκαλόπουλος.

Τώρα βεβαίως θα μου πείτε…Σε αυτή την εποχή που ο κόσμος δεν έχει να φάει εσύ Νάσο ασχολείσαι με την Τέχνη και δή του προέδρου του ΣΕΒ; Η Τέχνη μάγκες μου είναι σημαντική στη ζωή. Δε λειτουργεί, δε ζεί επικουρικά αυτής…αλλά μέσα απο αυτή…Και καλό είναι μερικές φορές να μαθαίνουμε…

Σε ένα από τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου, φιλοξενείται από τις 12 Απριλίου έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2011 η έκθεση «Το φωτεινό Διάστημα», μέρος «ενός από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά του κόσμου της τέχνης», όπως αποκάλεσε η Νάνσι Σπέκτορ (αναπληρώτρια διευθύντρια του Guggenheim της Νέας Υόρκης) τη συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. «Το φωτεινό Διάστημα», με έργα από τη συλλογή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Τίτλος παρμένος από τον Καζαντζάκη, που έβλεπε τη ζωή ως δημιουργική διαδρομή φωτός ανάμεσα στις δύο αβύσσους του «πριν» και του «μετά». Ανατροπή και δέος. Οι άνθρωποι σε κερδίζουν όταν σε εκπλήσσουν. Όταν, ας πούμε, οι στερεότυπες εικόνες που γεννούνοι τίτλοι «βιομήχανος» ή «πρόεδρος του ΣΕΒ» συντρίβονται από τον ευγενή, από καρδιάς λόγο ενός ανθρώπου που αγάπησε την τέχνη από τα 12 του, με πάθος συγκινητικό και δίχως όρους. Ένας Ρούμπενς τον είχε τότε συγκλονίσει. Σήμερα συλλέγει έργα ανατρεπτικά, που παίζουν με το διττό νόημα των πραγμάτων και σοκάρουν όχι μόνο με τα θέματα τους αλλά και με το -συχνά- απίστευτο μέγεθος τους. Η έκθεση «Το φωτεινό Διάστημα» φιλοξενεί περίπου 60 έργα 30 καλλιτεχνών – από τους Πολ ΜακΚάρθι, Κίκι Σμιθ και Σάρα Λούκας μέχρι τους ΝτάμιενΧιρστ, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, Αλέξανδρος Ψυχούλης και Ρόμπερτ Γκόμπερ. Απλωμένη σε δύο ορόφους του μεγαλοπρεπούς Guggenheim, σε αφήνει κυριολεκτικά με ανοιχτό το στόμα. Είναι σχεδόν αδύνατο να περιγράψεις με λέξεις τη συγκίνηση που γεννά το άγγιγμα των γλυπτών χεριών της Λουίζ Μπουρζουά, το ρίγος που προκαλεί η σκοτεινή, γεμάτη δέρματα ζώων τραπεζαρία της Ουαγκέσι Μούτου, που βάφεται αιμάτινη από το κρασί που στάζει από το ταβάνι, ή τη μελαγχολία της συρμάτινης Acropolis Now του Κέντελ Γκιρς, που αγκυλώνει όποιον τολμήσει να την αγγίξει.Μόνο συναίσθημαΤι ωθεί τον Δασκαλόπουλο στις θεαματικές επιλογές του; Στη διάρκεια ομιλίας επιφανών εκπροσώπων και επιμελητών της Tate Modern, του New Museum και της Whitechapel Gallery, που οργανώθηκε με αφορμή το «Φωτεινό Διάστημα», ειπώθηκε ότι «αν ο Δάκης Ιωάννου συλλέγει έργα με έμφαση το ανθρώπινο κορμί, ο Δασκαλόπουλος εστιάζει σε αυτό που κρύβεται μέσα στο σώμα: την ψυχή».

Κάνε Για να παίζεις την showbiz... στα δάκτυλα