Ακούμε εδώ και καιρό για τη μεγάλη ανεργία που υπάρχει στον χώρο των ηθοποιών. Λες και στον χώρο των τεχνικών ή τον χώρο της παραγωγής ή ακόμη και στον δικό μας χώρο τον δημοσιογραφικό δεν υπάρχει.
Αναδεικνύονται ιστορίες φτασμένων λειτουργών της 7ης τέχνης που μπορεί να «έφαγαν» με χρυσά κουτάλια αλλά μάλλον δεν κατάφεραν να ακολουθήσουν το δόγμα «Πρώτα κάβα και μετά κάβλα».
Αναρωτηθήκατε ποτέ τι συμβαίνει στους ηθοποιούς που ακόμη είναι στην αρχή; Σκεφτήκατε τι ζόρια τραβάνε πιτσιρίκια από 20 μέχρι 25 ετών, άσημα αλλά με τρέλα και όρεξη για την δουλειά που επέλεξαν; Χθες πραγματοποιήθηκε μια Οντισιόν παρωδία για το Εθνικό θέατρο…δε θα γράψω εγώ άλλα. Σας καλώ να διαβάσετε το γράμμα που μου έστειλε πριν λίγες ώρες η Τ.
Ένα κορίτσι όπως πολλά. Ένα παιδί που έχει το θάρρος να μιλήσει. Να γράψει. Να εκφραστεί. Διαβάστε το:
«Κάθε μέρα είναι και μία καινούρια μέρα για αποστολή βιογραφικού σημειώματος, ειδικά όταν είσαι νέος δεν αφήνεις καμία ή σχεδόν καμία ανακοίνωση ακρόασης να χαθεί.
Πόσο μάλλον όταν έχεις διαβάσει για ακρόαση στο Εθνικό θέατρο για Ελληνική τραγωδία στην Επίδαυρο.
Έτσι κι εγώ η οποία είμαι μία νεαρή ηθοποιός στα 25 γεμάτη φιλοδοξίες και όνειρα για ρόλους, ρούχα, σκηνή ,φώτα, αυλαία.
Κυριακή βράδυ έστειλα το βιογραφικό μου αφού διάβασα την ακρόαση που θα λάμβανε χώρα στη σκηνή του Ρεξ του Εθνικού θεάτρου και μέχρι να πάρω απάντηση-μιας και είχαν γράψει πως θα ενημέρωναν μέχρι και το Σάββατο 09.03-περίμενα κυριολεκτικά πάνω από το λάπτοπ μου πατώντας κάθε τόσο ανανέωση στη σελίδα με τα εισερχόμενα μειλ μου.
Διάβαζα και ξανά διάβαζα την ακρόαση η οποία ζητούσε ηθοποιούς-χορευτές,τραγουδιστές κάτι στο οποίο ίσως θα έπρεπε να είχα δώσει μεγαλύτερη σημασία.
Αλλά ποιος έχει καταφέρει μέχρι τώρα να δαμάσει το πάθος του γι αυτό που θα έδινε τα πάντα και έκανε ήδη τη μισή του ζωή άνω κάτω;
Μπορούσες όμως να επιλέξεις εσύ την α’ φάση της εξέτασης σου ανάμεσα σε κινητικό ή φωνητικό πεδίο,δήλωσα το κινητικό γιατί το θεώρησα πιο εύκολο και συνάμα πιο σίγουρο εισιτήριο για τη β’ φάση.
Την Πέμπτη 07.03 έλαβα το θετικό απαντητικό μήνυμα και μόλις σταμάτησα να χορό πηδάω από τη χαρά μου στον καναπέ διάβασα τις οδηγίες για την παρουσία μου εκει στις 12.03 το μεσημέρι με το τι πρέπει να φοράμε.
Στις σημειώσεις πιο κάτω εκτός από το ποίημα που ζητήθηκε για απαγγελία είχαν δοθεί και δύο σύνδεσμοι για τη β’ φάση-τραγούδι- η μελωδία ήταν άρρυθμη και η ποιότητα της ηχογράφησης κάκιστη το λιγότερο, το μόνο καλό ήταν πως είχαν δοθεί δύο εκδοχές μία για ψηλή και μία για μέτρια/χαμηλή έκταση φωνής βάζοντας ότι φωνήεν ή συλλαβή θέλαμε εμείς.
Μέχρι να έρθει η Τρίτη είχα δοκιμάσει ότι φωνήεν και συλλαβή υπήρχε, για κάποιο λόγο είχα πάρει πολύ θετικά την α’ φάση είτε γιατί ο χορός δε μου είναι κάτι άγνωστο είτε γιατί το ήθελα τόσο πολύ να γίνει.
Όταν έφτασα στη σκηνή του Ρεξ άρχισα να βλέπω τα πρώτα μούτρα και να ακούω τα πρώτα παράπονα μάλλον το ένα παράπονο που ήταν το ίδιο από κάθε κοπέλα-ηθοποιό διότι είχαν έρθει και αρκετές χορεύτριες οι οποίες ήταν όλες χαμογελαστές, επέλεξα να μην το αφήσω να με επηρεάσει.
Η κοπέλα στην είσοδο που έπαιρνε τις παρουσίες μας είπε όταν τη ρωτήσαμε πως επιλεχθησαν 530 κοπέλες για το κινητικό και άλλες 500 για το φωνητικό από τα 3000 και κάτι βιογραφικά που είχαν σταλεί συνολικά.
Ανεβήκαμε πάνω φορέσαμε το χαρτάκι με τον αριθμό μας και 20 κοπέλες μπήκαμε μέσα για να εξετάσουμε όλες μαζί σε μία σκηνή.
Οι άνθρωποι ήταν ευγενέστατοι ίσως πρώτη φορά να μου τυχαίνει αυτό σε ακρόαση διότι η πριν από αυτή που είχα πάει ξανά οι προσβολές ήταν κάποιο είδος στοιχήματος του σκηνοθέτη με τους ηθοποιούς.
Ο σκηνοθέτης,ο βοηθός και η χορογράφος και ένας ηθοποιός της παράστασης ήταν η επιτροπή. Η χορογράφος καθ όλη τη διάρκεια μας έδειχνε μία χορογραφία απαιτητική μεν αλλά εύκολη όλες δώσαμε τον καλύτερο μας εαυτό και εκτελέσαμε την χορογραφία.
Αφού τελειώσαμε μας ευχαρίστησαν και μας είπαν πως θα περιμένουμε έξω για να ακούσουμε ποιες πέρασαν. Εκεί πάλι μάθαμε κάτι που δεν υπήρχε στην ακρόαση εξ αρχής αύριο οι επιλαχουσες θα περνούσαν ξανά εξέταση χορού την Πέμπτη τραγούδι και μετά στο τέλος η απαγγελία. Φυσικά και από το δικό μου γκρουπ πέρασαν μόνο οι χορεύτριες 3 απο τις 20 κοπέλες.
Μα καλά ούτε μία ηθοποιός δεν ήταν καλή; Αλήθεια σήμερα ξεκαθάρισαν τις χορεύτριες από τις ηθοποιούς απλά για να δικαιολογήσουν το μισθό τους;
Όταν ζητάτε ηθοποιό σε οντισιόν βάλτε τον να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα να μαγεύει τον ακροατή παίζοντας κάτι όχι κουνώντας τη μέση και τα χέρια όταν εξετάζετε την τελευταία μέρα την απαγγελία αλήθεια πόσοι ηθοποιοί θα έχουν μείνει στα 20 το πολύ άτομα που θέλετε να καταλήξετε;
Το άσχημο δεν είναι να μην επιτυγχάνεις σε μία ακρόαση το άσχημο είναι να βλέπεις ξανά και ξανά πως δυστυχώς αυτό που εσύ αγαπάς θα σε πληγώνει συνέχεια, αλλά είσαι τόσο ερωτευμένος που το μόνο που θα κανείς είναι να συνεχίζεις να βασανίζεις τον εαυτό σου. Ίσως σε κάποια οντισιόν τα καταφέρεις δε μπορεί μετά από αρκετά όχι έρχεται το ναι».