Οι μαρκετίστες άφησαν τις εμπορικοπόπ εταιρίες και έπιασαν το YouTube. Αφού δεν μπορούν πια να κάνουν fake πωλήσεις δίσκων και να γίνονται πολυπλατινένιοι σε μια νύχτα, πλέον προμοτάρουν – με την ίδια αήθη τακτική – τους καλλιτέχνες τους, μέσω άλλων καναλιών μάρκετινγκ, όπως το YouTube. Έτσι ως επιτυχία βαφτίζεται πλέον το τραγούδι με τα περισσότερα views στο YouTube, κάτι εντελώς απατηλό και ανήθικο να αναφέρεται. Γιατί;
Διότι σε καμιά περίπτωση δεν μετράει ξεχωριστούς ακροατές. Οι 100 προβολές μπορεί να έχουν γίνει ακόμα και από έναν μόνο χρήστη που απλά βλέπει και ξαναβλέπει το βίντεο.
Και όχι μόνο αυτό. Εδώ και χρόνια υπάρχουν hits generators, δηλαδή προγράμματα που σου αυξάνουν τις προβολές σε ένα video, χωρίς να κάνεις τίποτα. Επίσης υπάρχουν εταιρίες που αναλαμβάνουν να σου ανεβάσουν – έναντι αμοιβής – τα views.
“Για πρώτη φορά, ελληνικό τραγούδι… σπάει το φράγμα των 10.000.000 views στο youtube. Δεν υπάρχει για ένα δημιουργό, πιο όμορφο και σπουδαίο πράγμα, από το να έχει αγγίξει τόσες ψυχές. Σας ευχαριστώ όλους, μέσα από την καρδιά μου!”. Τάδε εφη γνωστός συνθέτης επιτυχιών προ εξαετίας .
Είναι παραπλάνηση και ντροπή λοιπόν, κάποιοι δημιουργοί, να βγαίνουν και να δηλώνουν με τόση έπαρση, οτι έκαναν επιτυχία. Αυτό δεν είναι σεβασμός στους – κατά πολύ λιγότερους – πραγματικούς τους φανς, είναι όπως έγραψα ,καθαρή παραπλάνηση. Πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων. Και αναφέρομαι για παράδειγμα στον Παντελή Παντελίδη.
Σε ένα βίντεο τώρα που πρέπει να προωθηθεί, τα views μπορεί να δίνονται ανεξέλεγκτα απο μηχανές που ανοίγουν βίντεο και χρεώνουν views ή από ανθρώπους που καθαρίζουν cookies ή κάνουν restart σε μόντεμ κτλ. Οπότε εκεί χάνεται η μπάλα τελείως. Τα views υπερδιογκώνονται και οι ψήφοι παραμένουν χαμηλοί. Άρα χάνεται τελείως το μέτρο εκτίμησης της αληθινής ανταπόκρισης του κόσμου στο κομμάτι. Εκεί οφείλουμε να χρησιμοποιήσιμε ως δείκτη εκτίμησης της απήχησης ενός κομματιού τις ψήφους που είναι προσγειωμένα λιγότερες παρά τα Views που είναι εντελώς ανεξέλεγκτα. Άρα θα ξέρεις πως αν: – πάρεις νέα IP κάνοντας restart τον router σου – καθαρίσεις τα cookies – δεις το βίντεο τότε μπορείς να προσθέσεις ένα ακόμα view. Εκτός κι αν πιστεύεις οτι ο κύριος «τάδε» ,με ένα και μόνο κομμάτι ,με το οποίο συστήθηκε στο κοινό ων 11.000.000 κατοίκων της Ελλάδας, είναι πλέον μια διεθνής μουσική προσωπικότητα με 50.000.000 views.
Oι Metallica με τα 53.000.000 views φαντάζομαι του ζητάνε αυτόγραφο. Το πολύ το «τικα τακα τικα τα» και άλλα χαριτωμένα βλάπτουν. Καιρός να χρησιμοποιήσουμε το μυαλό μας και να μην τρώμε την παραμύθα. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα «μεγάλα» ονόματα. Σας χάλασα το όνειρο ; Μην σας στεναχωρεί .Μάρκετινγκ λέγεται. Τα φιλιά μου .