Ψηλά τον πήχη των προσδοκιών για την πορεία της ναυτιλιακής αγοράς κρατούν, και για το πρώτο εξάμηνο του 2012, οι Ελληνες εφοπλιστές. Παρά το γεγονός ότι η αγορά κινείται σε ρηχά νερά και ότι η χρηματοδότηση έχει καταστεί δυσκολότερη σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κυρίως οι ευρωπαϊκές τράπεζες, η συνολική αξία του επενδυμένου κεφαλαίου από Ελληνες στην αγορά των μεταχειρισμένων και των ναυπηγήσεων πλοίων εκτιμάται πάνω από 5,3 δισ. δολάρια. Όπως επισημαίνει η αναλύτρια της Golden Destiny, Μαρία Μπερτζελέτου, με τον τρόπο αυτόν, οι Ελληνες εφοπλιστές δείχνουν τη δυναμική τους θέση στη ναυτιλιακή αγορά, παρά τις δυσοίωνες εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία, ενώ οι Κινέζοι εκτιμάται ότι έχουν επενδύσει περισσότερα από 1,75 δισ. δολάρια και στις δύο αγορές. Στο εξάμηνο, στην αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων, έχει σημειωθεί μια ήπια υποχώρηση 9% στον αριθμό των πλοίων που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια, συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2011, με τα πλοία bulk carriers να σημειώνουν τη μικρότερη ετήσια μείωση επενδύσεων 6%, παραμένοντας ανάμεσα στις άλλες κατηγορίες πλοίων στην πρώτη γραμμή, ενώ τα πλοία containers να παρουσιάζουν μια σημαντική αύξηση, 55%, στον αριθμό των πλοίων που άλλαξαν χέρια. Στην αγορά των ναυπηγήσεων, έχει σημειωθεί μια ετήσια πτώση 20% στο συνολικό αριθμό παραγγελιών, με τα πλοία bulk carriers και containers να σημειώνουν αξιοσημείωτες μειώσεις, 38% και 80% αντίστοιχα, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2011. Στην αγορά των ναυπηγήσεων, οι εξειδικευμένες κατηγορίες πλοίων, offshore και gas tankers, διατηρούν ζωντανή τη δραστηριότητα των ναυπηγείων, με τις βασικές κατηγορίες πλοίων, bulk carriers, tankers και containers, να ακολουθούν πτωτική τάση.
Πηγή: Ναυτεμπορική